Wokół Tatr - dzień 9

Poniedziałek, 12 września 2011 Kategoria Wokół Tatr 2011
Kalorie: kcal Podjazdy: 500m Sprzęt: Kross Level A2 XT Aktywność: Jazda na rowerze
Podbiel - Tvrdosin - Trstena - Vitanova - Sucha Hora - Chochołów - Witów - Zakopane

Dziś rano pobudka, pakowanko i szybko na 8.30 do Zamku Orawskiego. Wchodzimy z Maćkiem sami, dostajemy przewodniczkę i idziemy zwiedzać. Zamek naprawdę robi wrażenie, stoi na wysokiej skale, piętrzącej się 112 m nad lustrem rzeki Orawy. Na całość zamku składają się trzy kompleksy tworzące tzw. zamki górny, średni i dolny.

Po zwiedzaniu idziemy na pizzę i z powrotem na pociąg do Podbiela.

Stamtąd przez Twardosin i Trstenę do Polski, granicę przekraczamy w Suchej Horze.

Przejeżdżamy przez Chochołów. Wioska super, same domki z drewna.

Jedziemy również przez wieś Witów, gdzie znajduje się drewniany kościółek.

W tamtejszych okolicach natrafiamy również na pasące się owieczki :)

W końcu wjeżdżamy do Zakopanego.

Szukamy noclegu i dzwonimy do takiego dziadka, który dał nam swoją wizytówkę, jak w pierwszy dzień przyjechaliśmy do Zakopanego. Bierzemy pokój, ogólnie pokój i warunki średnie, ale jesteśmy już tak padnięci, że nie mamy sił szukać gdzie indziej. A wieczorkiem uczcić przejechanie Tatr dookoła :)