Wokół Tatr - dzień 10

Wtorek, 13 września 2011 Kategoria Wokół Tatr 2011
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: km/h:
Dziś typowo odpoczynkowo, chociaż zmęczyć też się nam udało :P Wypad do Doliny Kościeliskiej.

Pierwszy cel, to Jaskinia Mroźna. Wejście do jaskini znajduje się na wysokości 1100 m n.p.m., a otwór wyjściowy na wysokości 1112 m n.p.m. Całkowita długość jaskini wynosi 560 m. Jako jedyna z polskich jaskiń tatrzańskich ma oświetlenie.

Następnie idziemy do Schroniska na Hali Ornak (1100 m.n.p.m.). Ludzi mnóstwo...

Kolejnymi celami są Jaskinia Raptawicka i Mylna.

Jaskinia Raptawicka prawdopodobnie stanowi część skomplikowanego systemu Jaskini Mylnej. Powstała w wyniku zapadnięcia się leżących poniżej komór.

Następnie schodzimy kawałek do Jaskini Mylnej. Jest ona położona na wysokości ok. 1098 m n.p.m.

Okna Pawlikowskiego

Jest jedną z ciekawszych jaskiń tatrzańskich, którą można zwiedzać bez przewodnika, jednak trzeba pamiętać, żeby zabrać ze sobą czołówkę. Warto przejść też przez wszystkie korytarze, np. do komory Chóry, Skośnej Komory, czy Wysokiej Szczeliny.

Po wyjściu z jaskini następuje podmuch ciepła :P W środku w lecie temperatura waha się w okolicach 5 stopni.

Następnie z Jaskini Mylnej kierujemy się na Wąwóz Kraków i idziemy do Smoczej Jamy.

Bardziej niż jaskinie, Smoczą Jamę możemy określić jako korytarz przebijający skałę na wylot. Długość jamy to 37 m.

Ze Smoczej Jamy idziemy na Polanę Pisaną, a stamtąd schodzimy już do Doliny Kościeliskiej.